maandag 20 juni 2011

RECIPES: Mango-orange ice cream

In de zomer ben ik altijd echt dol op ijsjes. En dan vooral waterijsjes. Ik ben al helemaal geen fan van softijs maar ook chocolade ijsjes vind ik, als het echt bloedheet is, ook niet geweldig. Nee doe mij maar een heerlijk fruitig waterijsje. Iedereen kent vast ook wel een splitje. Zo'n oranje waterijsje met aan de binnekant toch iets van room-achtig softijs. Die vind ik echt zo lekker. Maar toch dat softijs is het niet helemaal voor mij. Ik houd er gewoon niet van, vind het te zoet of zo ik weet niet wat het is.

Maar laatst vond ik op de blog http://www.6bittersweets.com/ zo'n leuk receptje. Het deed me meteen denken aan een splitje maar dan net anders. Het is namelijk echt een fruitig soort van waterijsje met een klein beetje yoghurt. Het leek me echt meteen lekker. Zelf heb ik het door alle drukte nog niet uitgeprobeerd maar ik ben zeker van plan om dit van de week, als het mooi weer wordt te gaan proberen. Maar tot die tijd vond ik het al wel leuk het receptje te delen.


Photo 2


Wat heb je nodig?
- 2 mango's, geschild en in stukjes
- Sap van 1 grote sinasappel
- 200 ml water
- 150 gram suiker
- Yoghurt
- IJsvormpjes
- Houten ijsstokjes

En dan?
Giet een klein beetje yoghurt in de vormpjes. Gewoon een bodempje, je moet het een beetje op gevoel doen. Zet de vormpjes ongeveer 30 minuten in de vriezer.
Mix de stukjes mango tot een soort puree. Roer het suiker en het water in een pan tot het kookt. Laat het vervolgens 3 tot 4 minuten afkoelen.
Giet de mango-puree en het sinasappelsap in een blender en voeg geleidelijk het suikerwater toe. Laat het geheel blenden tot je een soort siroop krijgt. Laat dat vervolgens weer (heel even maar!) afkoelen in de vriezer. Giet het siroop vervolgens in de vormpjes met de yoghurt en zet de vormpjes weer even in de vriezer tot de ijsjes iets harder zijn geworden. Steek dan de stokjes erin en doe de ijsjes terug in de vriezer.
Dompel de onderkant van de ijsvormpjes even in warm water voordat je een ijsje eet.

Ik ben zelf heel benieuwd hoe de ijsjes zijn en ik ga ze zeker snel maken. Laat het maar weten als je de ijsjes hebt geprobeerd ben erg benieuwd naar de meningen erover!

With love, Irene

Geen opmerkingen:

Een reactie posten