zondag 27 november 2011

LISTS: Train stories

Tegenwoordig reis ik doordeweeks bijna elke dag met de trein en dan maak je nog wel eens wat mee. Ja en dat terwijl ik maar een kwartiertje in de trein zit en kwartiertje terug.

- Er bestaan dus serieus van die mensen die de schaamte voorbij zijn... Dat je in een muisstille trein echt gewoon op vol stemvolume een gesprek gaan voeren over wat ze gisteravond wel niet hebben uitgespookt. Als in: "Ja schat ik heb gister toch zo'n leuke avond gehad, ja enig. Ja ik was met vijf jongens op stap nou dan weet je het wel.. Ja ik ging met die ene jongen even mee nou ja meer zeg ik niet." Bah dan zeg ik toch echt No Thank You op mijn vroege ochtend.

- Lieve mensen ik als het echte liefhebber van food kan het begrijpen als je in de trein even een boterhammetje wil eten of een koekje. Maar even serieus wordt iemand behalve jij er gelukkig van als de hele trein naar van die vieze soep ruikt. Nu ben ik sowieso geen fan van vloeibaar eten maar de lucht van kippensoep die dan in zo'n hele coupé zit. Iel.

- Waar ik echt ontzettend om moet lachen zijn van die mensen die zonder gene kunnen slapen in een trein.

- Vanochtend nog, zat er een meisje tegenover me. Ze ging zich opmaken in de trein en begon met mascara. Nou ja dood normaal toch zou je zeggen? Maar na tien minuten was ze daar dus nog steeds mee bezig. Ik irriteerde me mateloos aan het feit dat ze continu in die mascara bleef pompen (oh zoooo slecht voor je mascara!). En ik wou op een gegeven moment echt zeggen dat laag nummer tien echt niet meer zou gaan helpen.

- Waar ik stiekem ook best om kan lachen zijn van die mensen die zich aan elkaar irriteren in de trein. Zo zat ik laatst in een bijna lege coupé met een meisje die om de twee minuten aan het bellen was.
- Mensen stilte coupé = stile coupé. Need I say more?

- Om eerlijk te zijn lijkt een baan als treinmachinist of conducteur mij niet het meest bijzondere baantje. En dan snap ik heel goed dat (net als alle andere baantjes overigens) je je baan leuk zelf leuk moet maken. En daar heb ik respect voor als je dat kan. En ik heb dan ook regelmatig de slappe lach om de omroepteksten. Zo had ik laatste een Vlaamse commentator, het accent er zelf bij te denken svp. "Ja beste mensen, we zijn bijna te Amsterdam Centraal. Daar kunt u allemaal weer wat anders gaan doen. De meeste van u gaat waarschijnlijk naar zijn werk maar sommige mensen gaan naar de binnestad lekker pleziek maken." En laatst had ik een overenthousiaste commentator die naast de gebruikelijke reisinformatie ook even de informatie deelde over het weer, de windkracht, de weersvoorspelling, zo ongeveer alle mogelijke overstappen vanaf Amsterdam Centraal en hoe je het snelst bij de Starbucks kwam. Haha dit soort kleine dingen zorgen ervoor dat mijn dag goed begint.
With love, Irene

2 opmerkingen:

  1. Leuk artikel! Ik maak ook altijd de gekste dingen mee ;) Ik zat laatst in de trein naar Breda zei de conducteur: Zoooo dames en heren, we komen over enkele ogenblikken aan in Breda, de parel van het zuiden, dus iedereen eruit want dit is de mooiste stad!! hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen