woensdag 2 november 2011

FOOD: Pizza courgette


Sorry voor het wegblijven van updates maar ik ben echt de afgelopen week zo superdruk geweest met het leren van m'n tentamens. Mijn eerste tentamen maandag, Spelling en Stijl, heb ik trouwens helemaal gehaald met maar 4 fout van de 80. Maar morgen heb ik marketing en daar ben ik toch wel aardig bang voor. Maar na twaalf uur non stop blokken moest ik even iets anders doen. En dat werd koken. Sowieso weet ik niet wat het is maar de laatste tijd ben ik opeens helemaal fan van koken. Het begon met een bananencake die echt niet te eten was maar gister maakte ik lekker cupcakes voor de verjaardag van mijn kleine zusje en die waren prima. Vanavond stelde ik dus voor avondeten te koken. Ik vond een heerlijk recept (of nouja van de plaatjes kreeg ik al honger) en ik ging aan de slag.

Het recept is simpel:
- Je kan ervoor kiezen om zo'n kant-en-klaar pakket te nemen met deeg en tomatensaus maar ik heb zelf deeg gemaakt via dit recept: http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/broodgerechten/pizzadeeg-basisrecept-8760.html
- 1 courgette, in dunne plakjes
- 1 bol mozzarella (kaas, 125 g), in dunne plakken
- 2 tl oregano
- olijfolie

En het spreekt voor zich. Maak eerst het deeg en smeer het licht in met olijfolie, beleg het daarna met mozzarella en bedek daarna de hele pizza met de dunne plakjes courgette en dan ongeveer 15 minuutjes in de oven en mmmmm...
Toegegeven, mijn versie zit er misschien iets minder mooi uit en ik heb er wat tomatensaus aan toegevoegd maar hij was heerlijk! Alhoewel ik denk ik de volgende keer toch kies voor het tomatensaus-loze recept.


With love, Irene

1 opmerking:

  1. Zo dat ziet er lekker uit! Dit wil echt een keer uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen