woensdag 23 november 2011

MOVIES: Midnight in Paris

Over een klein halfjaartje zit ik in het prachtige, geweldige, fantastische Parijs! Gister ging ik met mijn reisgenoot le boyfriend een lijst maken van de dingen waar we heen willen. En om nog iets meer in de perfecte Parijsstemming te komen keken we gister Midnight in Paris.
En wat een leuke film is dat! Alleen de intro met vier minuten alleen maar beelden van één dag in Parijs maakt me al blij. De film zelf is een tikkeltje vreemd maar dat kun je verwachten als je weet dat het gaat om een film van Woody Allen. Maar ah wat een leuke film. Het verhaal gaat over een Amerikaans koppel. Hij verlangt naar het Parijs van de jaren '20 en als hij op een avond een wandeling maakt door de stad stopt er een koets met mensen die roepen dat hij in moet stappen. Wanneer hij dat doet komt hij terrecht in het Parijs van de jaren '20. Hij ontmoet onder andere mensen als Picasso, Dali en de Amerikaanse schrijver Hemingway en ontmoet ook een vrouw waar hij volledig voor valt. Ondertussen verslechtert daardoor de relatie met zijn vrouw (Rachel McAdams; ook een leuke reden om te kijken). Maar om te zien hoe alles verder gaat moet je echt zelf de film kijken want het is een echte aanrader.
Oh trouwens nog een leuk dingentje: ook vrouw van Carla Bruni heeft een mini rolletje als Franse gids.







With love, Irene

3 opmerkingen:

  1. Parijs is zo'n fijne stad! Ik heb de film trouwens nog steeds niet gezien, je maakt me alleen maar nieuwsgieriger :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb die film nog steeds niet gezien! Wordt tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaa, ik heb hem laatst bekeken! En hij heeft mijn hart gestolen, wauwie, wat een toffe film. Dat hij in Parijs afspeelt maakt hem natuurlijk ook alleen al geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen