donderdag 24 november 2011

LISTS: Thanksgiving

Vandaag is het thanksgiving! En ook al doen we daar in Nederland niet al te veel aan ik wil toch even van deze dag gebruik maken om een lijstje te maken waar ik dankbaar voor ben.

- Ik ben dankbaar voor het feit dat de mensen van wie ik houd gezond zijn en ik ze om me heen kan hebben. Ik hoor maar al te veel verhalen om me heen van mensen die familieleden hebben die ernstig ziek zijn en weten dat deze mensen ook niet meer beter zullen worden. Dat is natuurlijk verschrikkelijk dus vandaag wil ik er nog eens even een keer extra bij stilstaan dat gezondheid niet iets vanzelfsprekends is en ik er dankbaar voor ben dat de meeste mensen van wie ik houd gezond zijn.

- Ik ben er dankbaar voor dat ik kan studeren. Ja het is niet altijd even leuk maar ik ben dankbaar dat het kan. Ik hoef bovendien maar een halfuur reizen om op school te zitten, ik zit op een leuke opleiding en ik heb het gevoel dat ik eindelijk kan doen wat ik echt leuk vind.

- Ik ben er dankbaar voor dat ik zoveel kan eten als ik wil. Ja dit klinkt zwaar oppervlakkig ik weet het. Maar er zijn natuurlijk ook genoeg landen waar dit niet zo is. Ik weet gewoon dat ik altijd wel wat te eten in huis heb en zo niet dan is de Albert Heijn vijf minuten fietsen. Ik kan altijd wel aan eten komen. Macarons, spaghetti, starbucks, lasagna, koffie, tosti's, vis, salades, croissants, sushi, aardbeien, broodjes gezond, pizza, taart, brownies, amé, thee, drop, chocolade en zo kan ik nog wel even doorgaan.
- Ik ben er dankbaar voor dat ik zo'n onwijs lief vriendje heb. En normaal gesproken ben ik geen type dat opschept hoe geweldig haar vriendje wel niet is maar vandaag wil ik even zeggen: mijn vriendje is echt de aller allerliefste van de hele wereld! Klef he!

- Ik ben dankbaar voor muziek. Muziek is echt een geweldige uitvinding. Wat voor dag je ook hebt muziek kan altijd, bij elke stemming of situatie. Je moet aan mij ook echt nooit vragen welke muziek ik graag luister want ik vind alles leuk.

- Ik ben dankbaar voor uren door brengen in mijn bed in gezelschap van mijn laptopje, grote koppen thee, tijdschriften en stapels dvdboxen.

- Ik ben dankbaar (en toch ook weer een heel klein beetje minder en oh wat afschuwelijk materialistisch) voor winkels. Wat een hemel is winkelen. Het passen van prachtige dingen, het voelen aan fijne stoffen, de bijna pijnlijke hoeveelheid kledinghangers die in een hand past. Het besef dat je lang niet alles daarvan kan kopen is wat minder maar oh winkelen alleen geeft al zo'n fijn gevoel.

With love, Irene

Geen opmerkingen:

Een reactie posten