vrijdag 6 januari 2012

PARIS: No shopping until Paris

Nog vijf maanden en dan zit mijn tripje naar Parijs er alweer drie dagen op! Ik ga natuurlijk maar vier dagen maar toch het is mijn eerste vakantie alleen met m'n vriend en hij is nog nooit in Parijs geweest dus ik wil er echt alles uithalen wat er in zit. Natuurlijk gaan we sowieso alle standaard bezienswaardigheden maar ook de minder toeristische plekken die ik al eerder met mijn ouders ontdekten. Maar een tripje Parijs is voor mij ook niet compleet zonder één dag (of natuurlijk meerdere) shoppen. Alleen ken ik helaas de luxe niet van een ongelimiteerde credit card of ouders die met alle liefde al mijn aankopen betalen..
Maar hoe ga ik dan shoppen zonder dat ik constant moet opletten of ik die avond nog kan eten? Nou daarvoor heb ik een heel dramatisch, extreem en bijna onuitvoerbaar plan bedacht. Ik ga namelijk drie maanden niets uitgeven. Niets anders dan een verjaardagscadeau voor m'n vriendje en m'n telefoonabonnement. En nu zullen er waarschijnlijk meer dan genoeg mensen zijn die denken: drie maanden niet shoppen so what? Maar voor mij is dat dus echt een hele opgave. Zo werk ik zelf in een kledingwinkel en mocht ik daar niet alles kopen dan ga ik ook nog elke pauze even snel naar de H&M, Accessorize of Mango. Ook kan ik het, als ik nog vijf minuten moet wachten op mijn trein niet laten nog even snel een broodje te kopen of een tijdschrift. Oh en dan heb ik het nog niet eens over de onweerstaanbare verleidingen die ik krijg als ik alleen al langs de Starbucks moet lopen. God wat ben ik eigenlijk simpel.
Dus als ik me eindelijk eens niet zo materialistisch weet te gedragen en zorg dat ik 's ochtends goed ontbijt en eventueel m'n eigen koffie meeneem moet het gaan lukken een heeeeele hoop geld bij elkaar te sparen voor Parijs. En dan tel ik extra inkomsten als schrijfopdrachten, oppassen en mijn plan om kleren te gaan verkopen nog niet eens mee!

With love, Irene

2 opmerkingen:

  1. Ik wens je alle geluk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt in ieder geval een mooi doel waar je het voor doet! You can do it, Parijs is echt geweldig <3!

    BeantwoordenVerwijderen