zaterdag 7 januari 2012

DIARY: Dreamjob


Afgelopen woensdag stond groot in mijn agenda: de documentaire Aldus Libelle. Een teledoc waarvoor Libelle een jaar lang was gevolgd. Al toen ik de aankondiging op tv zag was ik enthousiast. En de documentaire viel me absoluut niet tegen; sterker nog ik werd tijdens het kijken steeds blijer en blijer. Al de redactievergadering, die overigens niet veel verschillen van wat wij op school al doen, de beoordeling van vorige nummers en het in elkaar zetten van shoots of nou eigenlijk gewoon alles. Ik vond het geweldig. En opeens besefte ik me weer helemaal waarom ik steeds doorzet voor vakken als marketing of bedrijfseconomie. Omdat dit namelijk echt is wat ik wil! Hier wil ik over vijf jaar zitten. Of nouja misschien niet bij Libelle maar wel op zo'n redactie (alhoewel ik zelfs een geweldige kans bij Libelle onmiddelijk zou aangrijpen!).
's Avonds ging ik opruimen en pakte ik een map uit de kast namelijk mijn oude "redactiemap." Een map vol met plaatjes, ideeën voor artikelen en andere inspiratie uit de tijd dat ik met vriendinnetjes mijn eigen tijdschrift had op internet. Wat een superleuke tijd elke maand stressen om de deadline te halen, vergaderen via msn, werken aan onze professionele website, al een expert zijn in photoshop. Het kostte me misschien mijn gymnasium maar ik durf te zeggen dat het het allemaal waard was. Ik geloof dat het in de eerste twee klassen van de middelbare school was toen ons tijdschrift nog flink populair was ook! Toen wist ik het: waar ik toen mee bezig was, was misschien simpel maar dit was wel wat ik later wilde doen. En nu ben ik druk bezig met de opleiding die me voor die dromen opleidt!

With love, Irene

1 opmerking:

  1. Haha, superleuk artikel!
    Leuke blog heb je, ik volg je met bloglovin'!
    x

    BeantwoordenVerwijderen