donderdag 12 januari 2012

DIARY: Studydate


Volgens mij is het komende week officiĆ«le tentamenweek bij alle hogescholen in Amsterdam. Ik lees overal op twitter berichtjes van klagende mensen over hun tentamens. Inclusief ondergetekende. Woensdagavond hing ik met een vriendinnetje aan de telefoon die ook in de tentamenstress zat. Klagend over dat thuis leren zo moeilijk was, aangezien thuis de Gossip Girl en SATC dvd boxen, de winkels op vijf minuten afstand en zelfs opruimen aantrekkelijkere opties lijken. Al kletsend kwamen we opeens op het idee om in de bibliotheek te leren. De bibliotheek van Amsterdam that is. We besloten dat het dan wel een leerdag zou worden maar onaangenaam hoefde het niet te worden toch? We vulde onze ipods met een fijne studie playlist en namen nog net geen koelbox met eten mee. Bepakt en bezakt met vijf studieboeken, twee schrijfblokken, tien pennen, drie flesjes vitamine water en mijn bobble reisde ik naar de bibliotheek van Amsterdam. Op station haalde we nog even een extra grote starbucks en daarna liepen we door naar de bibliotheek.
Wauw ik heb werkelijk nog nooit zo fijn gestudeerd. De sfeer, het restaurant, het uitzicht, de bibliotheek zelf met overal boeken en informatie. Om 11 uur waren we in de bieb. Ik deed van 11 tot 1 bedrijfseconomie. Daarna lunchte we heerlijk bij de La Place op de zevende etage van de bibliotheek. Met een gevulde maag gingen we opzoek naar een nieuwe studieplek en ontdekte we nog meer geweldige hoekjes van de bieb. Daar leerde ik Media en Maatschappij. Om vijf uur liepen we terug naar station. Op station haalde we nog een starbucks (na zo'n dag hard studeren moet je een beetje lief zijn voor jezelf). Met een compleet volle maag maar een hele hoop nieuwe kennis gingen we naar huis. Kijk zo is het studentenleven nog lang zo erg niet! Zeker een aanrader dus! Ik ben zelf zelfs zo enthousiast dat ik zondag weer in de bieb te vinden ben! Dan ga ik lekker lunchen bij het andere bijbehorende restaurant Vapiano, waar je pasta kunt eten vanaf 6 euro! Mmm..
Oh en dan maak ik meteen wat meer foto's van de prachtige Openbare Bibliotheek Amsterdam.

With love, Irene

2 opmerkingen: