dinsdag 17 januari 2012

LISTS: The little things that make you smile

Deze tag nam ik over van Ilse. Wat zijn de dingentjes die je gelukkig maken? En eigenlijk vind ik dat je dit altijd een keer in de zoveel tijd op een rijtje moet zetten. Zo besef je namelijk pas echt dat je gelukkig moet zijn met wat je hebt denk ik. Ik ben dan ook eigenlijk van plan om dit aan het eind van elke maand sowieso te doen maar voor nu kon ik het ook even niet laten. Bij deze dus de dingen die mij gelukkig maken op dit moment.

- Wakker worden van het zonnetje wat in mijn gezicht schijnt. Ik weet dat heel veel mensen al moeten opstaan voordat de zon op is en daarom prijs ik mijzelf gelukkig met de ochtenden dat de zon mij wakker maakt. Een waterig zonnetje of niet ik voel me meteen een klein beetje gelukkiger als ik op sta met het zonnetje of fiets terwijl de zon schijnt. Ik weet niet wat het is, het maakt elke dag toch een klein stukje mooier en leuker.
- Mijn tripje naar Parijs in mei kan mij nu al blij maken. Ik verlang naar de stad en kan niet wachten om het mijn lieve vriendje ook te laten zien.
- Dat ik een goede en bijzondere band heb met mijn zusje maakt me ook gelukkig. Vroeger waren we altijd beste vriendinnetje en hoewel dat nu door het leeftijdsverschil minder is geworden kan ik echt gelukkig worden van de momentjes dat we het niet druk hebben en samen op haar bed Gooische Vrouwen kijken met honderd kopjes thee en koekjes.
- Hardlopen maakt mij ontzettend blij. 's Ochtends vroeg door de polders rennen met het windje in mijn rug, zonnetje in mijn gezicht terwijl nergens iemand te bekennen is en de eendjes net wakker worden en de dauw nog op het gras te zien is. Met een fijne playlist en even aan helemaal niks denken. Dan voel ik me achteraf zo goed!
- Foto's van vroeger vinden maakt mij blij. Ik heb het geheugen van een olifant en als ik naar een foto kijk kan ik me zelfs precies dat moment weer voor me halen en besef ik me hoe leuk die tijd was.
- Ik ben gelukkig doordat mijn lieve vriendje. Het is gewoon zo fijn om iemand te hebben die er altijd is maar op een andere manier dan je ouders, zus en vriendinnen er altijd voor je zijn. Die schat komt mijn printwerk voor school om half 8 's ochtends nog brengen omdat ik mijn eigen printer weer eens heb gesloopt. En dat op zijn vrije dag en hij anders niet voor twaalf uit bed zou zijn. Beh wat romantisch he?
- Muziek maakt me gelukkig. Maakt niet uit watvoor als het maar past bij het moment. Van de juiste muziek ga ik me meteen stukken gelukkiger voelen!
- Lekker eten maakt me gelukkig. Ja lichtelijk oppervlakkig deze maar ik moet het toch eerlijk zeggen. Wat kan ik genieten van lekker eten. Een fantastische lunch zoals ik nog nooit eerder had en de perfecte afsluiting van de dag is toch wel een lekker diner.

With love, Irene

4 opmerkingen:

  1. Ja wakker worden met zon! Beter kan gewoon niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blogpost, en dat van dat lekker eten: I totally agree! Dat is helemaal niet oppervlakkig :-)

    BeantwoordenVerwijderen