donderdag 15 september 2011

DIARY: Me vs het OV

Nog even en de derde week van mijn leven als HBO-student zitten er alweer op. En gelukkig is het tot nu toe allemaal nog heel erg leuk. Het is wel echt nog even wennen maar de lessen zijn allemaal interessant en het voelt ook wel heel gaaf om elke dag mijn laptop mee te slepen en in de grote zalen bij de hoorcolleges te zitten. Er is echter een minpuntje aan het studentenleven. Of nou een minpuntje: eigenlijk een behoorlijk groot minpunt. En dat is het openbaar vervoer.
Ten eerste wat is dat studentenreisproduct verschrikkelijk slecht geregeld. Aangezien mijn studiefinanciering pas in gaat vanaf 1 oktober kan ik, omdat ik nog geen 18 ben, pas vanaf 1 oktober met mijn ov kaart reizen. En dat terwijl ik toch echt al sinds 29 augustus op school zit. Dus tot die tijd moet ik maar elke dag kaartjes kopen.
Verder moet ik elke dag eerst met de bus of met de fiets naar het station. Dat plan ik zo dat ik elke dag net op tijd mijn trein red. Maar afgelopen week was ik toch een beetje aan de late kant en moest ik rennen voor mijn trein maar eenmaal daar aan gekomen had mijn trein een vertraging van tien minuten. Dus ik had me helemaal buiten adem gerend voor een trein die er nog lang niet was. Vervolgens bleef diezelfde trein ook nog tien minuten stil staan vlak voor centraal station. Arrgh.
Na de trein moet ik nog drie haltes met de metro. Nou vind ik de metro op de drukte af en toe niet vervelend. Alleen Amsterdam is druk in de weer met de metro's, gevolg: minstens een keer per week wordt omgeroepen dat er weer een metro is uitgevallen. Uiteindelijk gevolg? Het duurt oneindig lang voor er weer een metro komt, die dan vervolgens superdruk is en uiteindelijk ben ik dus weer opnieuw te laat. DRAMA.

Sorry dat moest er even uit. Al mijn frustraties. En ik verzeker je ik kan hier nog veel uitbundiger over zeuren en er een nog ellendiger verhaal van maken. Dan kan ik bijna weer verlangen naar het fietsen naar de middelbare school (waarbij ik natuurlijk die scheldpartijen nadat ik door de regen of de sneeuw moest fietsen even weg denk). Maar toen kon ik tenminste wel zelf bepalen hoelaat ik weg ging, zodat ik niet of te laat of een half uur te vroeg kwam zoals nu. Maar oke nu houd ik echt op. Ik zit voorlopig nog heerlijk thuis dus ik zal voorlopig nog wel moeten reizen.

With love, Irene

Geen opmerkingen:

Een reactie posten