maandag 19 september 2011

DIARY: Ain't got no money

Ja het is weer eens zo ver. Mijn salaris komt waarschijnlijk pas de zevenentwintigste, m'n studiefinanciering de eerste en ik heb echt geen rooie cent meer om het even zo te zeggen. Oorzaken? Blame it on het studentenleven. Ik ging namelijk wel erg enthousiast van start. Starbucksje voor heen, starbucksje voor terug. Broodje tijdens een college hier en daar en oh ja terrasje in de tussenuurtjes: leuk! En natuurlijk moest ik dankzij het geweldige OV-systeem mijn treinkaartjes zelf betalen. Heel fijn.
Maar als gevolg daarvan zit ik nu dus zonder geld. Nu weet ik eigenlijk wel dat ik niet moet zeuren want paps en mams zorgen elke dag voor mijn eten en zijn niet te beroerd me wat te lenen maar toch. Het is een vervelende zaak.
Ik moet alle verleidingen weerstaan, ik kan niet eens meer een filmpje huren. Ja echt: zo blut ben ik dus. En toen heb ik vanochtend ook nog eens geld verspilt aan een treinkaartje want toen ik eenmaal op centraal station Amsterdam aan kwam voelde ik me zo vreselijk ziek dat ik meteen met de eerste trein weer terug ging. Maar terwijl ik de hele dag thuis heb gezeten met koorts heb ik wel mooi kunnen bedenken hoe ik mezelf de komende week ga vermaken zonder geld (en dus niet met mijn normale hobby's: shoppen, keertje uiteten, naar de bioscoop, drankje drinken in de stad en zei ik al shoppen?)

- Aangezien mijn vader een dvd collectie heeft waar je U tegen zegt, moeten er echt wel films tussen zitten die ik ook best nog leuk vind.

- Oke ik mag niet shoppen, maar dat betekend niet dat ik mijn toekomstige geld niet alvast op papier kan spenderen. Ik ben dol op lijstjes dus ik kan mooi bedenken aan welke dingen ik mijn geld uit ga geven. En dan bedoel ik dus niet alles aan winkelen haha.

- Ik vraag gewoon aan mijn moeder of ze bij de supermarkt afbak broodjes haalt. Dat broodje gezond maak ik zelf wel!

- Ik zeg echt al maanden dat ik mijn kledingkast een keer goed op ga ruimen. Dit is het perfecte moment!

- Zonder geld geen avondje uitgaan. Dus als dat niet de beste reden is om in het weekend aan mijn studie te zitten.

- Ik kies van te voren al uit wat ik precies ga kopen bij de Sephora tijdens het prijzencircus van de V&D, ik leen een tientje van vriendjelief en meer geef ik niet uit. Ik weet waar ik voor kom dus verder rond kijken en bedenken dat er nog veel meer mooie dingen zijn is absoluut niet nodig.

- Ik heb vorig jaar een paar boeken voor sinterklaas gekregen. Shame on me maar ze zijn nog ongelezen. Voor op de echte saaie zondag met een kopje thee is dit toch een leuke kosteloze activiteit.

Nou als ik zo de week niet door kom dan... Dan ben ik echt een hopeloos geval.

With love, Irene

1 opmerking: