woensdag 28 september 2011

DIARY: Deux fois monsieur coiffure


Gister ging ik maar liefst twee keer naar de kapper. Ja ik weet nu denkt iedereen dat ik gek ben maar ik zal het even uitleggen. Sinds het moment dat ik met een leerling kapster op vakantie ben geweest ben ik om. Ik ben nooit echt zo'n kappersmens geweest. Ik ben maar al te vaak ontevreden van de kapper gekomen. Een pony die ik na twee dagen zat was of net weer te kort naar mijn mening. Maar mijn kappersvriendinnetje had zulke prachtige highlights - dat wilde ik ook!
En daar ging ik dan om half zes moest ik als afsluiting van de rest van mijn chaotische dag bij kapper Rob Peetoom zitten. Wauw wat een prachtige salon is dat trouwens!
Maar goed daar ging 's ochtends al een kappersbezoek al aan vooraf. Want met die al eeuwig doden punten durfde ik daar natuurlijk niet aan te komen. Gewoon alleen even snel voor het bijpunten bij mijn eigen vertrouwde kapper.
Maar om half zes zat ik in de stoel voor de highlights. We overlegden over de kleur, ik wilde zo naturel mogelijk. En daarna begon het feest. Twee bakjes met verf en honderd velletjes folie. Even for your information ik had nog nooit iets anders met m'n haar gedaan dan knippen dus ik keek m'n ogen uit naar wat er allemaal ging gebeuren. Een uurtje later zaten er 42 vellen zilverfolie in m'n haar en moest ik 35 minuten wachten. Ik las de hele ELLE grondig door en toen werd het al weer uitgespoeld. Toen begon het föhnen. Pf en dat duurde een halfuur. Ik neem er zelf ook niet eens meer de tijd voor want mijn haar is zo dik er is gewoon geen beginnen aan. Maar aangezien mijn highlights ook een opdracht waren van het kappersvriendinnetje moest zij het ook nog stylen. Dus ging mijn net nieuwe kapsel meteen in de krul. En wat was ik blij! Echt ik ben helemaal tevreden en ik kan het niet laten af en toe even in een spiegel of ruit te gluren naar mijn mooie ge-highlight-en lokken. En dat voor maar €10 euro! Ik ben hooked.

With love, Irene

Geen opmerkingen:

Een reactie posten