zondag 12 februari 2012

YOGA: The official beginning

Eigenlijk doe ik al jaren niet meer aan sport. Dat wil zeggen: ik ben dol op hardlopen. Maar zoals nu met de sneeuw waag ik me er niet aan en heb ik dus al twee weken niet gerend. Vroeger had ik wekelijks dans- en tennisles maar nu moet ik dus hebben van die onregelmatige hardloopsessies.
Maar sinds eind vorig jaar heb ik iets nieuws ontdekt: yoga! Begin december deed ik een proefles en daarna was ik om. Wauw I love yoga! Maar toch die wekelijkse yoga lessen paste niet echt handig in m'n rooster dus van echt veel lessen is het niet gekomen.

Waarom ik nu dan toch weer over yoga begin? Omdat ik afgelopen week ongeveer elke Kruidvat in regio Haarlemmermeer heb bezocht opzoek naar de yogabal en matje voor in totaal €14. Ik scoorde zelf in zo ongeveer de kleinste Kruidvat ooit de bal en trommelde mijn vader op om in zijn pauze naar het dichtsbijzijnde winkelcentrum in Utrecht te rennen om nog een matje te kopen aangezien ik die verder NERGENS meer kon vinden. En oh wat was en ben ik blij!
Ik kon niet wachten om eindelijk de geweldige yoga video, die ik ook Annemerel kreeg, uit te proberen. Met mijn laptopje voor mijn matje deed ik de routine van twintig minuten. Ik merkte meteen dat ik al veelste lang geen yoga, or sport at all, had gedaan want ik voelde de volgende dag precies welke spieren ik had aangespannen. Eigenlijk was dat nog niet eens zo'n vervelend gevoel. Maar na vier keer dezelfde routine was ik wel toe aan iets nieuws. Dus ging ik op itunes opzoek naar nieuwe yoga oefeningen. En daarbij dus meteen een aanrader voor iedereen die ook thuis aan yoga wil doen. Er staan echt honderden goede yoga-podcasts op itunes! Van enge harige mannen in mini shorts, mensen die werkelijk in elk mogelijk natuurgebied yoga-podcasts opnemen tot strakke mooie lessen zoals je ze bij een yogaschool ook zou krijgen. Mijn favoriet tot nu toe? De lessen van All Yoga Today. Maar I'll keep you posted als ik nog andere geweldige podcasts of video's ontdek!

With love, Irene

3 opmerkingen:

  1. Oehh, dit lijkt me best lastig! Veel succes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier met Yoga! Ik blijf lekker tennissen haha dat vind ik leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt echt leuk! Ik heb eigenlijk nog nooit podcasts gebruikt via iTunes. Alleen yoga video's bekeken via YouTube. Maar dat was het altijd net niet. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen