woensdag 8 februari 2012

SHOPPING: How to pronounce...

Toen ik naar de middelbare school ging modekennis moest hebben. Dus kreeg ik van mama een abonnement op Ellegirl (zulke mooie herinneringen, wat een heerlijk blad was dat!) en ik las haar Elle, Glamour en bracht behoorlijk wat uurtjes door op verschillende fashionsites en forums. Niet dat ik alle geweldige merken waar ik over las binnen vijf jaar zou kunnen betalen, oh en tel daar nog maar eens minstens vijf bij op want voorlopig zit er ook niet meer in dan een paar Chanel oorbellen of Marc Jabocs flats en ik ben ook nog wel vijf jaar bezig met sparen voor een paar Louboutins. Maar ja let a girl dream right?
Maar om gedurende die veelste lange vijf jaar de tijd te doden heb ik besloten nog even te oefenen op de uitspraak van een aantal merken, zodat ik straks niet voor lul sta als ik dan eindelijk met een designer tas loop en het merk niet eens uit kan spreken als mensen vragen waar toch die geweldige tas vandaan komt. Want laten we eerlijk wezen. Erover bloggen is vrij veilig aangezien de spelling gemakkelijk te google-en is. Dus bij deze een overzichtje van bekende merken en de uitspraak ervan. Overigens heb ik dit ook maar gewoon opgezocht en dat blijkt dan weer vrij lastig om op te schrijven/bloggen! Feel free to practice mes amis.

Chanel - sjanel
Marc Jacobs - mark jeekobs
Givency - sjie-van-sjie
Lavin - lah-vèn
Balenciaga - baa-len-sie-aga
Cartier - kartie-é
Hèrmes - èr-mes
Louis Vuitton - loe-ies-vie-ton
Anna Sui- enna swie
Versace - vur-sah-tsjie
Christian Lacroix - kristian la-kwrah
Yves Saint Laurent - ief sent lohran
Christian Louboutin - kristian loe-boe-tehn

With love, Irene

3 opmerkingen:

  1. Haha wat een leuk tekstje. Ik hoor heel vaak mensen Herméé zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah gelukkig, ik spreek ze volgens mij allemaal wel goed uit =)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha leuk om te lezen, en om hardop te oefenen! :)

    BeantwoordenVerwijderen