woensdag 7 maart 2012

THE IMPORTANT THINGS IN LIFE: KONY 2012

Even iets heel anders dan wat ik hier normaal schrijf maar ik wil iets delen wat me echt ontzettend heeft geraakt. Op mijn blog staan vaak genoeg lijstjes met wat ik allemaal wel niet wil hebben en andere oppervlakkige, materialistische praatjes. Maar ik besef me ook vaak genoeg dat ik ontzettend gelukkig mag zijn dat mijn wiegje hier in Nederland stond en ik het erg goed thuis heb gehad en ik heb niks om te klagen. En dan besef ik me ook dat m'n leven er heel anders uit had kunnen zijn als je bijvoorbeeld in Uganda was geboren. Want daar gebeuren pas echt de meest vreselijke dingen! Zo las ik de laatste tijd echt overal op twitter dingen over #kony2012. Maar wat het precies was? Geen idee. Tot dat ik dit filmpje tegen kwam o.a. bij Annemerel en op twitter. Ik ga er verder niet te veel over uitleggen (dat doet het filmpje zelf al) want ik heb liever dat je de tijd gebruikt om het filmpje van een half uur te kijken! En ik geef zelf alvast eerlijk toe dat ik heb gehuild als een klein kind.
Ik heb zelf meteen gedoneerd en een armbandje besteld op http://www.kony2012.com/. Maar het aller aller belangrijkst is: spread the word! Twitter, facebook, vertel het, mail het aan iedereen!



With love, Irene

Geen opmerkingen:

Een reactie posten